vrijdag 13 mei 2011

Een penhengel van grafiet

Er zijn hengels in vele soorten zoals de hengels van glasvezel met een zeer mooie buiging en de wat strakkere hengels van grafiet ofwel carbon.
Deze keer besloot ik een penhengel te maken van grafiet speciaal voor het met dobber of met de pen vissen op zeelt en kleine karper.
Het is een hengel geworden van 270cm lang, een zeer fraaie metaalkleurige blank en voorzien van hardchromen ogen. De hengel is uitgevoerd met donkerbruine wikkelingen en een biesje van oud goud.
Als bevestiging van de molen heb ik een reelhouder gekozen van ALPS in de kleur brons.
Deze reelhouders komen uit Amerika en zijn zeer degelijk en door de driehoekige vorm goed te plaatsen op de blank.
De verdere afwerking van het handvat is gedaan met portugese kurk. Deze kurk hoeft men niet na te plamuren omdat deze zeer dicht en van uitstekende kwaliteit is.
Om een goed beeld te kunnen vormen van deze hengel hierbij een aantal foto's.
Als er vragen of opmerkingen zijn, verneem ik dat graag.

Veel plezier met het bekijken van de foto's en ik hoop dat ik binnenkort ook enkele foto's kan plaatsen van de hengel in actie.













Geen opmerkingen: