donderdag 21 oktober 2010

De baarshengel gaat mee naar Vroomshoop.

Het plan is gevat om zaterdag 23 oktober te gaan baarsvissen met een stel forumleden van Lichtervissen. Echte liefhebbers van het Ultra-light vissen.
Deze keer gaan we naar Vroomshoop, een plaatsje gelegen aan het kanaal Almelo/De Haanderik. In dit kanaal kan men de baarspopulatie zeker goed noemen en zitten er best wel "vette" oudvaders in van over de 45 cm.
Het is de bedoeling om de kom te gaan bevissen bij de villa "De Vier Zonen".
Voor deze gelegenheid heb ik diverse spinners, shads en twisters in de bakjes gedaan die ik mee wil nemen en de vlieghengel met een aantal streamers gaat ook mee.
Of ik deze ga inzetten is nog even de vraag, maar dat is afhankelijk van de aanbeten.
Als hengel voor shads en twisters ga ik een eigenbouw Ultra Light hengel inzetten. Kort en stevig, om het loodkopje over de bodem te laten huppelen maar ook buigzaam als er een baars aanhangt.
Voor het spinnen zal ik de TS Lancet van 2m/3 gram inzetten met microspinners tot bladmaat 25mm.
Ik hoop dat het weer zaterdag ook een beetje mee gaat werken, zeker als men met dergelijk licht materiaal vist.

Geen opmerkingen: